Cara untuk scan buku dalam tutorial part 1 ini sama caranya dengan tutorial scan kertas part 2.



1. Mula-mula tekan atau klik pada butang “Scanner”.

2. Kemudian sila pilih “Folder” atau “Storage” yang akan menyimpan dokumen yang telah discan (sila rujuk pada gambar diatas). Printer saya cuma ada 1 “storage” sahaja, pastikan anda tahu dokumen yang anda scan akan disimpan dalam “storage” atau “Folder” yang mana satu.



3. Kemudian letakan buku anda pada kaca skrin seperti gambar di atas. Anda boleh tekan buku tersebut dengan kedua belah tangan semasa proses scan, atau tutup sahaja menggunakan penutup kaca scanner. Pastikan anda telah meletakkan muka surat buku tersebut dengan kemas di atas kaca scanner, kerana hasilnya nanti akan senget kalau buku anda senget.

Start

4. Tekan butang “start”, sesi “scan” akan berjalan, (Pastikan anda tekan dengan betul buku yang anda scan, untuk mengelakkan bahagian tengah buku menjadi kurang jelas)

5. Sila ulang semula langkah 3 & 4 diatas untuk scan dokumen yang seterusnya.

6. Kalau ada dokumen yang tertinggal atau tersalah “scan” dan nak “stop” scanner. Sila tekan butang “Stop” seperti yang dibulatkan dengan warna kuning dalam gambar di atas. Kemudian klik “Cancel Scanning” yang akan tertera pada skrin printer. Untuk scan semula, sila ikut ke semua langkah-langkah diatas dari awal.

7. Kemudian, sila tekan butang “#” sebagai tanda semua dokumen telah selesai di “scan”, dan akan disimpan di dalam “folder” scanner komputer anda

********************
Sekian sahaja Tutorial cara menggunakan scanner pada kali ini.
Terima kasih kerana membaca


SHARE 0 comments

Add your comment

© Diari Chrissella · THEME BY WATDESIGNEXPRESS