Salah satu produk foundation jenis cushion yang saya suka adalah Double Lasting Cushion brand Etude House. Terdapat banyak kod mengikut tone kulit, kalau pilih sendiri memang pening juga. Disebabkan kulit saya jenis kuning langsat, promoter di Etude house  rekomen saya untuk guna kod Y05 Honey Sand.

mmmm gambar kabur la pula



Ada banyak pilihan tone

Saya suka foundation cushion ni sebab dia jenis ringan dan mudah digunakan. Terdapat 4 sebab utama saya jatuh cinta dengan Double Lasting Cushion brand Etude House ni.


PERTAMA Double Lasting Cushion brand Etude House ni bersifat “Magnet Adhesion”. Tapi bukan magnet yang selalu orang tampal dekat pintu peti sejuk tu tau.  Maksud Magnet dekat sini, foundation tu melekat terus dekat kulit. Contohnya, setelah anda menggunakan foundation cushion ni, biarkan selama 30 minit, kemudian cuba calit dekat wajah yang anda letak foundation cushion tadi menggunakan jari, setelah itu calit jari anda dekat seluar atau kain yang berwarna gelap. Hasilnya anda akan nampak kesan foundation tu sedikit sahaja yang melekat pada kain atau sama sekali tak ada kesan langsung.



KEDUA Double Lasting Cushion brand Etude House ni bersifat “Long Lasting” sehingga 24 jam. Tetapi tidak digalakkan memakai make up selama 24 jam untuk kesihatan kulit wajah juga.



KETIGA Double Lasting Cushion brand Etude House ni juga bersifat “Doubled Coverage”. Tips yang saya selalu guna, mula-mula apply lapisan pertama dan biarkan 1 minit. Kemudian apply lapisan kedua. Sekiranya parut atau jerawat yang anda nak cover masih kelihatan, ulang semula langkah-langkah tadi sehingga berlapis-lapis. (kalau teruk sangat, saya sarankan anda guna CC cream atau CC stick dekat bahagian yang bermasalah, kemudian baru apply Double Lasting Cushion ini)



KEEMPAT Double Lasting Cushion brand Etude House kurang melekit.  Jadi anda tak perlu risau kalau anda yang bertudung tu takut foundation lekat dekat tudung.

Kesimpulannya, saya sangat berpuas hati dengan produk Double Lasting Cushion brand Etude House. Tapi lepas ni nak cuba brand CLIO pula.


*****************
Sekian sahaja review saya tentang Double Lasting Cushion brand Etude House
Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya
SHARE 0 comments

Add your comment

© Diari Chrissella · THEME BY WATDESIGNEXPRESS