Cerita ni dah berbulan lamanya, sekarang baru ada mood nak menaip. Palace Of The Golden Horses adalah salah sebuah hotel mewah. Kalau nak tau lebih lanjut bolehlah search dekat website Palace Of The Golden Horses Kuala Lumpur. Lokasi bukan dekat Kuala Lumpur pun, tapi dekat Sri Kembangan Selangor. Boleh search guna Google Map.

Disebabkan pada hari ahad tu saya ada aktiviti dekat hotel tersebut, jadi tu yang merancang nak menginap semalam. Takut driver malas nak bangun pagi hantar saya pergi event, hihihihihihihi.

Saya check in dekat Palace Of The Golden Horses pada jam 3 petang hari Sabtu, sebab kena tunggu orang tu balik kerja kannnnnnnn. Selepas makan tengah hari terus gerak ke hotel. Padahal jarak hotel tu dari rumah cuma 10 minit je pun. Ye lah dah Permaisuri nak ke istana nya kenalah tunggu pengiring datang kan. Hihihihihi.

Bilik yang saya pilih ialah Deluxe King Room with Lake View & Breakfast for 2. Malas nak menaip panjang-panjang, sila mencuci mata tengok gambar yang saya ambil dekat bawah ni okey. Tapi gambar semua nya kabur sebab kamera rosak, ni pun ada gambar yang tak tersave. Huhuhuhuhu.

Lobi dia luas tau, ni cuma 1 sisi je. Gambar sisi lain dah hilang.

Alamak gambar kuda emas saya hilang, jadi tak dapatlah nak tunjuk Golden Horses tu sangat. Mmmmmm. Hotel ni memang luas, dari
kaunter check in tadi nak menuju ke lif rasa macam 2 minit juga lah (yelah, biasa lif tu sebelah kaunter check in je, 3 saat dah sampai). Apa lagi kalau berjalan macam lemah lembut macam saya ni, lagi la lambat sampai.

Akhirnya sampai juga dekat lif

Design lif pun dah cantik

Dah masuk keluar lif kan sekarang nak menuju ke bilik pula, jauh lif tu dari bilik yang saya pilih 3 kali ganda dari jarak tadi. Huhuhuhu padan muka nak lake view sangat.

Inilah pemandangan depan bilik saya

Buka je pintu, inilah bilik saya

Ini kerusi rehat tepi balkoni

Semua perabot dalam bilik ni sangat cantik

Mini bar

Toilet, memang banyak cermin

Tempat mandi

Kawasan hair dryer

Toiletries

Ingatkan nak mandi kolam petang tu, tapi mmmmmmmm hujan la pula. Saya suka mandi kat kolam ni sebab tak payah bawa tuala, nanti boleh ambik tuala dekat kaunter bersebelahan dengan kolam tu, cuma tinggalkan kad bilik dekat kaunter tu je. Tapi dah pakai tuala tu nanti kena pulangkan semula dekat kaunter dan penjaga kat kaunter tu akan bagi semula kad bilik anda.

Pemandangan dari balkoni bilik saya

Hujan, tak boleh mandi kolam

Ni lah lake view tu, duduk dekat balkoni tengok tasik ni. Sebab dah lewat, jadi tak boleh naik cruise.

Dah selesai bergambar dekat bilik, saya pun keluar bersiar-siar dekat luar pula sebelum hari malam. Kalau dah malam nanti tak nampak apa-apa pun. Misi pertama ialah menuju ke Taman Orkid. Tetapi nak menuju ke Taman Orkid tu pun banyak persinggahannya juga. Jom layan setiap persinggahan sepanjang perjalanan ke Taman Orkid.



Dalam hotel memang banyak lukisan kuda macam ni

Patung kuda pun banyak

Ni perhiasan majlis perkahwinan yang berlangsung pada malam tersebut


Inilah kereta kuda Unicorn Cafe 

Meja dan kerusi di Unicorn Cafe

Ni pula bersebelahan dengan Unicorn Cafe



Ni macam mini market lah


Tadaaaaa akhirnya sampai juga dekat pintu Taman Orkid

Orkid semua tergantung macam ni


Boleh lepak dekat dalam taman orkid

Semua orkid dekat sini adalah jenis warna purple.



Semasa dekat dalam Taman Orkid ni, saya tiba-tiba ternampak ada sebuah dewan yang langsung tak ada orang tapi adalah juga terdengar orang yang sedang menyusun pingan semua tu. Vacation spouse saya cakap tu dewan makan Sultan, orang biasa macam kita ni tak boleh masuk.

Saya snap gambar ni dari pintu kaca taman orkid

Setakat tangga je la tempat berselfie

Hujan pun dah berhenti, jadi masa untuk bersiar-siar di luar Istana pula.




Ni perhiasan dekat tengah-tengah libi 

Banyak lagi gambar nak letak kat sini, tapi semuanya dah hilang. mmmmm

Saya suka serapan buffet dekat Palace Of The Golden Horses ni sebab desert dia sedap sangat tapi saya tak dapat makan sarapan dekat situ sebab saya ada aktiviti pagi tu. Huhuhuhu.

Selesai sahaja aktiviti saya tepat jam 1 tengah hari, spouse saya pun dah siap chek out. Walaupun kami lambat sejam keluar dari parking hotel, dorang tak cas pun. Hihihihihi, Penat dan saya rasa tak sabar nak balik istana sebenar saya.

Kalau nak tau apa event yang saya ikut dekat Palace Of The Golden Horses ni, boleh baca DISINI

Malam memang susah nak dapat cruise

********************
Sekian sahaja diari Chrissella pada kali ini.
Terima kasih kerana sudi singgah di blog Chrissella

SHARE 0 comments

Add your comment

© Diari Chrissella · THEME BY WATDESIGNEXPRESS