Gambar 1


Dalam tutorial part 1 yang lepas, saya telah tunjukan dengan menaip kesemua test anda, kemudian baru menggunakan “Numbered list” atau “Bulleted list”. Manakala dalam tutorial part 2 ini, saya akan tunjukan cara menaip sambil menggunakan “Numbered list” atau “Bulleted list”.

Gambar 2: Signature

Mula-mula klik pada icon untuk membuat email baru (New Message), nanti akan keluar ruang email kosong dan “signature” sepeti gambar 2 di atas (apa itu signature??? Anda boleh klik DISINI untuk tutorial buat signature).

Gambar 3: Pendahuluan

Gambar 4: Pilih “Numbered list” atau “Bulleted list

Gambar 5

Taip bahagian pendahuluan terlebih dahulu. Setelah selesai pendahuluan, sila klik “Numbered list” atau “Bulleted list”. Dalam tutorial ini saya guna “Bulleted list”. Kemudian akan muncul bulatan hitam seperti yang ditunjuk oleh anak panah dalam gambar 5. Seterusnya, anda taip semua senarai anda.

Gambar 6: Taip semua senarai

Gambar 7: Klik semula style list yang anda guna tadi

Setelah selesai seperti gambar 6 diatas, sekarang anda perlu menaip ayat penutup. Sila klik semula dekat  simbol “Numbered list” atau “Bulleted list” yang anda guna. Contohnya, tadi saya menggunakan “Bulleted list” untuk buat senarai, jadi sekarang saya perlu klik semula simbol “Bulleted list” tersebut.

Gambar 7

Seterusnya, sila taip ayat penutup anda. Setelah selesai, email yang anda taip akan menjadi seperti contoh yang saya tunjukan dalam gambar 8.

**************************
Sekian sahaja saya Tutorial Emel kali ini. Selamat mencuba.
Terima kasih kerana sudi singgah di blog Chrissella

SHARE 1 comment

Add your comment

© Diari Chrissella · THEME BY WATDESIGNEXPRESS