CARA-CARA MENJADI BEAUTY CONSULTANT MARY KAY

in , by Chris_Sella, Julai 27, 2021

Ramai yang berminat nak menceburi atau menyertai bidang kecantikan Mary Kay. Tetapi tak tahu atau segan nak tanya. Jom baca sampai korang faham cara mendaftar untuk menyertai Mary Kay ni.


Mula-mula korang perlu mencari perunding kecantikan atau panggilan glamour dia Mary Kay Beauty Consultant. Walaupun korang naik pergi pejabat Mary Kay sekali pun, staf dia akan suruh korang untuk mencari Beauty Consultant dia. Macam mana nak cari??? Pertama korang boleh cari dekat Website Mary Kay itu sendiri, contohnya seperti gambar dekat bawah tu. Tapi tak banyak pilihan dekat website tu.

Korang letak postal code tempat korang
pilih bahasa dan kemudian akan keluar gambar Beauty Consultant 
untuk korang pilih

Kalau nak lagi banyak pilih korang pergi dekat facebook atau instagram, kemudian cari guna "#marykay. #marykaysabah #marykaysarawak," memang ramai beauty consultant yang guna "#" tu.


Saya join Mary Kay ni dulu pun sebab kawan saya yang jual Mary Kay. Bayangkan dah setahun lebih saya guna produk MaryKay ni baru saya join. Itu pun sebab saya ternampak pakej untuk newbie yang kawan saya post kar status whatsApp dia. Memang saya terkejutlah betapa ruginya saya dah guna 2 set skincare dia yang sepatutnya saya boleh dapat murah sikit je lagi.  Lepas tu, boleh dapat hadiah pula tu. Dan bila saya rasa produk tu tak sesuai, saya boleh tukar produk tu dengan produk lain yang harga dia kurang atau sama dengan produk tu. Haaaaa bestkan.


Selepas saya join MaryKay, saya sangat aktif mengikuti kelas skincare yang disediakan. memang best nampak kejayaan seseorang tu dalam Marykay. Semua kelas yang saya join tu adalah secara online je. Unit saya tu ada group FB dia, jadi setiap kali ada kelas yang terlepas, saya akan tengok video yang ada dalam group tu semula, sebab memang video live akan di save dalam group FB tu, Yelah kan saya memang baru tahu tentang kompeni Marykay ni, memang exited sangat lah nak tahu lebih lanjut. Saya tertarik sangat dengat CINCIN berlian yang dihadiahkan oleh Marykay kepada Beauty Consultant yang berjaya dalam challenge yang telah ditetapkan.


Disebabkan saya nak sangat Cincin berlian tu, jadi bermulalah kerja keras saya dalam Marykay. Kenapa Cincin??? Sebab saya tak pernah pun dapat cicin, walaupun cuma cincin silver sekalipun, nak beli sendiri tu memang tak lah kot, sebab saya tak terfikir nak kumpul cincin pun, kalau dapat free, yess siapa taknak kan. 


Sampai disini sahaja coretan saya harini. Bagi yang berminat nak menceburi Business Marykay dan tak tahu nak register macam mana, boleh hubungi saya. Atau nak beli produk MaryKay pun boleh hubungi saya juga ye.


Hubungi saya melalui link ini:https://linktr.ee/Chrissella

 

********************

Sekian sahaja diari Chrissella pada kali ini.

Terima kasih kerana sudi singgah di blog Chrissella

SHARE 0 comments

Add your comment

© Diari Chrissella · THEME BY WATDESIGNEXPRESS